Vodilni partner operacije:

  • Zavod za raziskovanje in razvijanje alternativnih praks so.p, Beltinci, Prekmurska ulica 10, 9231 Beltinci.


Partnerji operacije:

  • Občina Beltinci, Mladinska ulica 2, 9231 Beltinci in
  • EKO podeželje z.o.o. Zadruga za razvoj ekološkega kmetijstva in podeželja, Prekmurska ulica 17, 9231 Beltinci.


Tematsko področje ukrepanja:

  • Ustvarjenje novih delovnih mest.


Ukrep po SLR:

  • Razvoj (socialnega) podjetništva, kakovostne ponudbe lokalnih proizvodov in storitev, spodbujanje povezovanja med razvojnimi partnerji ter izboljšanje znanj podjetniškega kakor tudi kmetijskega sektorja.


Specifični cilj:

  • povečati podjetniške aktivnosti in spodbuditi inovativna partnerstva ter tako ustvariti pogoje za nova (zelena) delovna mesta, nove lokalne produkte in storitve.


Namen operacije:
Vodilni partner operacije želi skupaj z Občino Beltinci ter s strokovno pomočjo projektnih partnerjev, nevladnih organizacij ter eko-kmetovalcev vzpostaviti potrebno infrastrukturo in kader, s katerima bo spodbudil zagotavljanje zdrave in domače hrane javnim zavodom ter obenem podprl lokalne pridelovalce in predelovalce hrane.

Z izobraževalnimi aktivnostmi želi z operacijo prispevati tudi k boljšemu poznavanju klimatskih, družbenih in okoljskih specifik pokrajine ter njihovega pomena pri načrtovanju trajnostnega gospodarjenja v lokalni in globalni perspektivi in s tem, poleg splošnega dviga ozaveščenosti prebivalcev, prispevati tudi k izboljšanju znanj znotraj kmetijskega in podjetniškega sektorja. Z izvajanjem izobraževalnih dejavnosti želi prispevati k informiranju o pomenu povezovanja ponudnikov ter k samemu povezovanju ponudnikov in (potencialnih) porabnikov lokalne in ekološko pridelane hrane po celotnem območju LAS.

S spodbujenim povezovanjem med razvojnimi partnerji želi prispevati k razvoju socialnega podjetništva, z vzpostavitvijo urejenih prostorov za skladiščenje pridelkov pa tudi k povečanju kakovostne ponudbe lokalnih proizvodov pod enotno blagovno znamko. Vzpostavljeni ekološki skladiščno - prodajni center bo še posebej dobrodošel za male kmetije, ki so pogosto tudi proizvajalke najkakovostnejših kmetijskih produktov, ampak jih zaradi infrastrukturnih in zakonskih omejitev same niso sposobne predelati in prodati.

ZOB - Zelena oaza Beltinec, ki bo vzpostavljena v okviru operacije, bo s svojim izobraževalnim delom in povezovanjem prispevala k razvoju socialnega podjetništva ter profesionalizaciji strokovnih nevladnih organizacij, katerih delo je ključnega pomena pri informiranju in neformalnem izobraževanju prebivalstva o lastnem okolju in družbi. S tem pa bo operacija prebivalstvu in ostalim nevladnim organizacijam približala področja, katerih razumevanje je potrebno pri načrtovanju trajnostnega gospodarjenja v regiji.

Tako bo operacija poleg novih storitev in produktov prispevala tudi k vzpostavljanju dodatnih zelenih delovnih mest in nadaljnjemu razvoju področja, saj je za reševanje aktualnih problematik potrebno njihovo nenehno raziskovanje in iskanje ustreznih podlag razvoja, ki so vzdržne za okolje in bodo družbi dolgoročno prinašale dobrobit. Delo v smeri zagotavljanja prehranske varnosti območja na podlagi trajnostnega gospodarjenja z naravnimi viri in socialne ekonomije je eden izmed ciljev operacije, kateremu so podvržene vse aktivnosti v okviru operacije.

Cilji operacije:

  • s pomočjo inovativnih partnerstev adaptirati objekt nekdanje Vrtnarije v Beltincih za namen spodbujanja ekološkega kmetijstva in lokalne oskrbe javnih zavodov z ekološkimi pridelki in izdelki;
  • prispevati k boljšemu poznavanje pomena trajnostnega gospodarjenja, prepoznavnosti socialnega podjetništva in izboljšanju znanj kmetijskega ter podjetniškega sektorja;
  • s pomočjo povezovanja ustvariti nove lokalne produkte.


Rezultati operacije:

  • v okviru operacije ZOB bo na območju LAS Pri dobrih ljudeh nastalo eno inovativno novo partnerstvo v kratkih dobavnih verigah;
  • okviru operacije ZOB bo na območju LAS Pri dobrih ljudeh obnovljen in adaptiran večnamenski objekt z novo vsebino;
  • v okviru operacije ZOB bo na območju LAS Pri dobrih ljudeh izvedenih 6 izobraževalnih vsebin;
  • v okviru operacije ZOB bo na območju LAS Pri dobrih ljudeh vzpostavljena nova blagovna znamka.


Obdobje izvajanja operacije: 6. 1. 2020 - 30. 4. 2020.

Celotna vrednost operacije v EUR: 47.208,27.

Znesek sofinanciranja v EUR: 23. 191, 87.

Kontakt: Tomaž Rous, E: lord.rt@gmail.com, T: 040 353 640.

IZVEDBA OPERACIJE

A1: Vzpostavitev Zelene oaze Beltinec (ZOB)
Občina Beltinci je poleg priprave dokumentacije za investicijsko vzdrževalna dela poskrbela tudi za njihovo izvedbo ter tako zagotovila vzpostavitev ustreznih skladiščnih prostorov za uspešno nadaljevanje zastavljene vizije ZOB-a tudi po uradnem zaključku operacije.

   

A2: Izobraževalne dejavnosti
Zavod za raziskovanje in razvijanje alternativnih praks so.p., Beltinci kot vodilni partner na operaciji je v skladu s pridobljeno odločbo izvedel izobraževalne dejavnosti A2 vezane na podlage trajnostnega gospodarjenja in socialne ekonomije. Vsa predavanja/delavnice sklop socialno podjetništvo in ekološko kmetijstvo so potekala na treh različnih lokacijah LAS PDL, in sicer v Veliki Polani, dne 20.8.2020, v Beltincih, dne 22.8.2020 in v Dobrovniku, dne 25.8.2020.

  

A3: Trženje in tržno komuniciranje
EKO podeželje z.o.o. je s strokovnimi specializacijami na področju marketinga v kmetijstvu, kmetijske politike in razvoja podeželja pomagalo tekom operacije vzpostaviti in uveljaviti novo blagovno znamko »MARKÈČE«, ki bo lokalnim ekološkim pridelovalcem služila za skupen, prepoznaven nastop na trgu. V nadalje je EKO podeželje z.o.o. raziskalo distribucijske kanale za ekološke izdelke, in sicer v obliki izdelana dokumenta ANALIZA NOVIH TRŽNIH POTI ter NAČRTOM TRŽENJA BLAGOVNE ZNAMKE »MARKÈČE«. Posebna pozornost je namenjena prednostim in pomanjkljivosti vsake variante in najboljše odločitve za ponudnike ekoloških izdelkov za distribucijske kanale, ki jih bodo uporabili, saj distribucija predstavlja ključno vlogo pri razvoju ekoloških izdelkov in je ena izmed glavnih ovir zakaj so določeni ekološki izdelki razmeroma slabo razpoložljivi na trgu. V sklopu aktivnosti A3 je EKO podeželje z.o.o. izvedlo tudi izobraževanje na temo »KAJ MORAJO KMETJE VEDETI O TRŽENJU in BLAGOVNI ZNAMKI«, izvedlo oglaševanje v medijih, izdelalo embalažo s potiskom nove blagovne znamke ter novinarsko konferenco in otvoritev Zelene oaza Beltinec. Vse aktivnosti A3 so se izvedle v skladu s pridobljeno odločbo, le izdelava embalaže s potiskom nove blagovne znamke, ki jo je projektni partner prav tako izvedel, in sicer v manjšem obsegu glede na zmožnosti financiranja iz lastnih sredstev.

    

STATUS OPERACIJE: ZAKLJUČEN