Vodilni partner operacije:
Partnerji operacije:
Tematsko področje ukrepanja:
Ukrep po SLR:
Specifični cilj:
Namen operacije:
Na skrajnem vzhodu Slovenije blizu slovensko- madžarske in slovensko-hrvaške meje imamo vinogradniško območje v občinah Lendava, Kobilje in Dobrovnik, ki ne slovi samo po odličnih vinih temveč tudi po izjemni naravni in kulturni dediščini ter odlični ponudbi, ki je primerna za razvoj turizma.
V vinogradniškem območju so postavljene številne tradicionalne zidanice, ki so jih zgradili predvsem domačini in so služile za potrebe vinogradništva ter kot vikend hiše. Žal pa samo vinogradništvo več ne zagotavlja rentabilnosti, zato so v zadnjem desetletju številne zidanice ostale prazne, saj je vinogradniška dejavnost v upadanju, hkrati pa številni novi lastniki zidanice uporabljajo zgolj nekajkrat na leto. Iz teh razlogov razvoj okolja stagnira, po drugi strani pa se soočamo s hudim pomanjkanjem nastavitvenih kapacitet, še posebej tistih, ki ne temeljijo na termalnem turizmu. V zadnjih letih se je število turistov v tem okolju bistveno povečalo. Tako lahko iz predstavljenih težav izluščimo dva ključna problema in sicer številne prazne zidanice na tem območju, po drugi strani pa veliko pomanjkanje nastavitvenih kapacitet, ki ne temeljijo na termalnem turizmu. Zato želimo z našo operacijo spodbuditi razvoj turizma v zidanicah, pri čemer bomo lastnike zidanic pozvali k vključitvi v mrežo zidanic, ki bodo namenjene za potrebe turizma. S tem bomo prazne zidanice ponovno oživeli, lastnikom omogočili dodaten zaslužek in hkrati zagotovili nove nastavitvene kapacitete. Turistom bomo s tem omogočili prvovrstno izkušnjo bivanja v tradicionalnih zidanicah v objemu naravne in kulturne dediščine. S partnersko strukturo povezujemo javne institucije ter nevladne organizacije, posredno pa lastnike zidanic, ki bodo lahko z medsebojnim sodelovanjem kvalitetno izvedli načrtovan projekt ter zagotavljali dolgoročno trajnost projekta. Projekt je namreč dolgoročno naravnan, saj bo vključevanje zidanic potekalo postopoma in bo vzpostavljeno dolgoročno sodelovanje med ponudniki zidanic. Z namenom vključevanja širše naravne in kulturne dediščine v okolici, bomo pri prijavitelju nabavili 6 električnih koles, ki bodo turistom omogočili ekološko in zdravo mobilnost. S kolesi bomo turistom omogočili, da obiščejo znamenitosti na območju LAS, hkrati pa z manjšo naložbo pri partnerju iz Strehovec vzpostavljamo informacijsko točko in družabni prostor, kjer bodo lahko turisti pridobili informacije, točka pa bo služila kot prostor za izvedbo različnih dogodkov za turiste iz zidanic. Še posebej pomembno pa je, da bo prostor omogočal pogostitev za večje skupine, kar je izredno pomembno pri zagotavljanju dodatnih storitev za turiste v zidanicah. Projekt je tržno naravnan in bo ponudnikom omogočal dodatni zaslužek.
Cilji operacije:
Rezultati operacije:
Obdobje izvajanja operacije: 16. 3. 2018 - 31. 3. 2019.
Celotna vrednost operacije v EUR: 53.472,06.
Znesek sofinanciranja v EUR: 38.011,71.
Kontakt: Romeo Varga, E: romeo@ztr.si, T: 01/ 200 94 22.
Aktualno na operaciji
ZTR Lendava je v okviru operacije Razvoj nastanitvenih kapacitet v zidanicah izvedel predvsem pripravljalne aktivnosti, ki bodo osnova za vzpostavitev mreže ponudnikov, hkrati pa določajo tudi kriterije za vključitev ponudnikov v mrežo. Nadalje so bili identificirani tudi potencialni ponudniki in pripravljen je seznam lastnikov zidanic, ki so že izrazili interes. Izvajajo tudi pripravljalne aktivnosti za nakup električnih koles ter aktivnosti za pripravo produkta ter oblikovanje ponudbe s promocijo.
IZVEDBA OPERACIJE
V sklopu projekta Razvoj nastanitvenih kapacitet v zidanicah so bile izvedene naslednje aktivnosti:
Zidanice, ki so sedaj postale nastanitvene kapacitete so umeščene v vinogradniška območja Lendave, Kobilja in Dobrovnika. Skupaj z okoljem predstavljajo hkrati naravno in kulturno dediščino. Z novo mrežo ponujenih nastanitvenih kapacitet je nastal nov turistični produkt: Razpršeni hotel Vinarium (https://hotelvinarium.si/). Ta nastanitvena opcija bogati lokalno ponudbo, ki ni bila ravno pestra in katero je bila osredotočena predvsem na termalni turizem.
Preko na novo oživljenih zidanic se obenem ohranja tudi kulturna krajina in povečuje se skrb za okolje. Lastnikom zidanic je zaradi dodatnih finančnih prihodkov lažje skrbeti za njih. Turistom pa je ponujena nova možnost turizma, v kateri lahko izkusijo pristnost in domačnost okolja. Svoj oddih lahko preživijo v naravi s prelepo okolico in razgledom. Postanejo del kulturne dediščine, ki je tipična na tem področju. Spoznajo umetnost kletarjenja in raziskujejo okoliško ponudbo, ki pridobi nove stranke.
S skupnim nastopom ponudnikov na trgu pod okriljem znamke Razpršeni hotel Vinarium je olajšana promocija. Vzpostavljen je rezervacijski sistem ter administrativna opravila so v domeni vodilnega partnerja, zaradi česar je nudenje zidanic v namene nastanitve ponudnikom občutno olajšano.
Operacija dosega sledeče kazalnike:
STATUS OPERACIJE: ZAKLJUČEN